A LinkedIn igyekszik felzárkózni a Facebook, Pinterest és a Google+ modern, minimál ám mégis felhasználóbarát dizájnjához, ahol minden esetben a News Feed áll a középpontban.
A LinkedIn-en ezidáig a profilok kapták a legnagyobb hangsúlyt, nem pedig a News Feed. Az újítás hatására remélhetőleg feltámad az élet a közösségi oldalon és jóval több időt fognak ott tölteni a felhasználók, mint most (17 perc).
A News Feed a király?
A Facebook legnagyobb találmánya a News Feed, amitől képes volt az egykor fényesen ragyogó MySpace csillagát letaszítani az égről. De mitől olyan különleges a News Feed elgondolás? És miért is foglalkoztat ez minket annyira, hogy órákig el tudjuk szórakoztatni magunkat az ismerőseinkkel történt eseményekkel?
A válasz az emberi kíváncsiságban rejlik! Ezt az igényt kell a közösségi oldalaknak és a hírportáloknak kielégíteniük. Az jól látszik, hogy a Pinterest például nagyon jól megtanulta a leckét, sőt meg is újította az egész koncepciót, a maga kép centrikus news feedjével, aminek szintén sosincs vége.
Vajon a LinkedIn új megjelenése képes lesz odaszoktatni a usereket? Szerintem, részben igen, de a Facebook-ot meg sem fogja tudni közelíteni, ha bulvár mentes marad, már pedig illene neki annak maradni.
A LinkedIn ereje pontosan az, hogy ez egy szakmai közösségi oldal. Nem arról szól, hogy oda tesszük fel a családi fotókat, ott osztjuk meg, hogy rossz napunk van, vagy csináltattunk egy új tetoválást. Ezért a LinkedIn hírfolyama sosem lesz olyan érdekes és lebilincselő mint a Facebooké. De nem baj, a LinkedIn legyen csak 'Az Etalon Szakmai Közösségi Portál'. Ennél nem kell több, de ezért meg kell dolgozni és valóban felhasználóbarát weboldalt kell összehozni!
LinkedIn redesign = Facebook News Feed + Google+ fejléc
A fenti screenshotról láthatjátok ti is, hogy szinte mindent a News Feed-re tettek fel. A felület nem lett túlcicomázva, de már így ránézésre is barátságosabbnak tűnik, és valahogy olyan természetes érzetet kelt az emberben. Valami olyasmi köszön vissza, amit megszokhattunk, már a Facebook-on és egyéb weboldalakon, amelyek standard 2 hasábos elrendezést használnak.
Jobbat vártunk... de csak ennyit kaptunk. Összességében viszont ez is elég lesz most a LinkedIn közösségnek, mert már ettől is jobban használhatóvá válik a weboldal, és egyre inkább érdemes lesz többet foglalkozni a szakmai profil kialakításával és karbantartásával!
Ha még nem használnátok a LinkedIn-t, mindenképp itt volna az ideje!
Íme a legfőbb okok:
- profi online cv-t hozhatsz össze
- egyre több HR-es cég használja Mo-on is
- ezért, ha színvonalas profilod van, jó eséllyel megtalálnak és megkeresnek!
- sok hasznos, szakmai fórumnak lehetsz a tagja
- továbbá lehetőség van céges oldal létrehozására is (hasonlóan mint a Facebook-on)