Az A/B tesztelés egy rendkívül jó eszköz arra, hogy optimalizáld a weboldalad vagy akár csak a landing oldalad struktúráját, tartalmát, hogy a lehető legtöbb konverziót tudd kicsikarni a látogatókból. Létezik számos eszköz amivel A/B teszteket tudsz összeállítani, de ezekért jellemzően fizetni kell. A jó hír viszont, hogy az ingyenesen használható Google Analyticsbe egy új funkció - a Google Experiments - került beépítésre ami A/B tesztelésre szolgál.
A rendszer használata szerencsére nem lett túlbonyolítva, így aki aktívan használja a Google Analytics-et valószínűleg könnyen be fogja tudni állítani a saját kis A/B tesztjét. A problémát inkább az egyes aloldalak előállítása okozhatja, ami nem feltétlen egyszerű egy szokványos CMS esetén, ahol az oldal számos eleme a weboldal sablonban van eltárolva.
A Google megoldása ezért még mindig nem a legkényelmesebb, ellenben ingyenes. Ha ennél egyszerűbben szeretnétek A/B tesztet készíteni és hajlandóak vagytok érte havi 49 $-t fizetni, a Visual Website Optimizer-t javaslom, ami megkönnyíti a különböző variációk létrehozását, nem úgy mint a Google Experiments.