2012.11.09.
11:22

Írta: RolFic

Közösség(i) választás?

social_vote.png

Most, hogy lezárult az elnökválasztási őrület az USA-ban hínapról-napra egyre többen szeretnék megfejteni, hogyan sikerült Obama csapatának meghódítani az internetezők szívét és hogyan tudták behálózni az emberek online és offline életét.

A Readwriteweb - nem reprezentatív online kutatásában - az olvasók 78%-a szerint Obama győzedelmeskedett a közösségi médiában. Jó magam is, aki ugye egyáltalán nem vagyok célcsoport, sokkal többször futottam Obama kampány filmbe, vagy Obama szimpatizáns bejegyzésbe az interneten.

Ezért gratulálni szeretnék a kampányt szervező marketing gépezetnek, szép munkát végeztek! Sőt mi több az egész választási mizéria akkora hatással volt az amerikai szavazókra, hogy az emberek 22%-a megosztotta valamilyen közösségi oldalon, hogy kire szavazott!

Gyakorlatilag minden 5. ember magára vállalta a nagy nyilvánosság előtt, névvel, arccal, hogy kire szavazott, ami szerintem egy igen magas arány, és egyelőre elképzelhetetlennek tartom, hogy Magyarországon eljuthatnánk erre a szintre. Mi magyarok nem vagyunk túl jók a nyílt véleménynyilvánításban, főleg ha nem trollkodni kell, hanem az arcunkat vállalva állást foglalni. Ennek legfőbb oka, hogy félünk attól hogy a későbbiekben hátrányunk származhat a véleményünk vállalásából, ami manapság egy jogos félelemnek tűnik. 

Régóta igaz, hogy a túlzott politizálás az emberi kapcsolatok rovására mehet. A Facebooknak "hála" pedig, hogy egy jól irányzott bejegyzéssel, hozzászólással, stb rettentő széles körbe juttathatjuk el a véleményünket, amire korábban nem volt lehetőségünk. Így nem meglepő, hogy az amerikaik 46%-a törölt ismerőst azért, mert az túlzottan politizált!

Mi lesz Magyarországon 2014-ben?

Biztosan nálunk is mindent el fognak követni a kampányszervezők, hogy az emberek hétköznapjaiba férkőzzenek és kineveljék a saját online hírvivőiket. A kérdés csak az, hogy ez valójában Facebook rajongótábor formájában fog megtestesülni? Online szószólókkal? Twitter bérencekkel? YouTube videógyárosokkal? Vagy maradunk a jól bevált (offline) tüntetőknél és felvonulóknál? Pénzért zászlóval lóbálózóknál? Shutterstock-ról letöltött kampány arcoknál?

Ami az amerikai példából látszik, hogy jó eséllyel az fog nyerni akinek a legnagyobb online közösséget sikerül megnyernie magának, akiknek a segítségével az élet minden területét át tudják itatni a politikai üzenetükkel.

Ti kiírnátok nyíltan a Facebookra, hogy kire szavaztatok?

Szólj hozzá!

Címkék: közösségi média

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinetrendek.blog.hu/api/trackback/id/tr974897349

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Nincsenek hozzászólások.