2012.12.07.
15:24

Írta: RolFic

Hamarosan Universal Analytics lesz a Google Analyticsből - Mit jelent ez?

Múlt héten részt vettem a Mobile Hungary konferancián, ahol első kézből értesülhettünk róla, hogy hatalmas újításokra számíthatunk a Google Analytics terén, melynek célja, hogy az üzleti folyamat minden pontját mérni lehessen - akár még az offline vásárlásokat is beleértve.

Mik az újítások?

- egyszerűsített követőkód és optimalizált cookie kezelés

- session alapú mérés helyett átállnak a látogató alapú mérésre

- importálhatunk adatokat a Google Analytics-be a CRM rendszerből (pl. ügyfél azonosítók)

- egyedi dimenziókat és elemzéseket hozhatunk létre az importált és a GA által rögzített statisztikai adatokból

Hova vezet ez? Mi a cél?

A cél az, hogy egy adott látogató minden egyes lépése követhető legyen a Google Analytics segítségével és hogy eddig elképzelhetetlen mélységekig le tudjunk ásni a rendelkezésre álló adatokba. Az új rendszerrel lehetőség nyílik, hogy hűségkártyával történő fizetéseket, hírlevél konverziót, vagy akár az egyedi kupon és QR kódokat is felhasználói azonosítóhoz rendeljük és a Google Analyticsben követhessük az adott ügyfél minden "lépését". Mivel minden adatot a felhasználó egyedi azonosítójához fog rendelni a Google rendszere, így pontosan tudni fogja, hogy én, mikor, milyen eszközön, milyen cégnél vásárolok és milyen termékek/szolgáltatások érdekelnek.

Ijesztő vagy áldásos helyzet ez?

- Kereskedői oldalról rettentő sok lehetőséget látok benne, hiszen ilyen mélységben még sosem volt lehetőségünk elemezni a vásárlóink viselkedését.

- Magán emberként csak az a kérdésem, hogy mikor fogják a rólam rögzített információkat a Google fiókomhoz rendelni? És mikor fogok először teljesen személyre szabott ajánlatot kapni a Google-től? Vagy mikor fog megjelenni az első névre szóló keresőhirdetés a szemem előtt?

Természetesen az aggályomra (ami más fejében is jogosan merül fel az elhangzottak alapján) meg van a Google hivatalos válasza, miszerint nem fogják az azonosítókat konkrét Google felhasználói fiókokhoz rendelni (persze mi mást mondhatnák)...

Ti mit gondoltok?

1 komment

Címkék: google analytics

A bejegyzés trackback címe:

http://onlinetrendek.blog.hu/api/trackback/id/tr674953101

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben.

Pandalap 2013.09.02. 09:31:54

Fontos a google optimalizálás. De nem csak a content SEO, hanem a releváns -egyéb- tartalmakkal történő optimalizálás is. Ehhez pl. akár egy webshop esetében nem ártanak a profi fotók. Én még mindig értetlenül állok azelőtt, hogy az ilyesmikről nem esik szó. Pedig itthon is van olyan cég, aki ebben profi, pl. a www.brandbank.com/hu/