2012.06.22.
08:54

Írta: RolFic

Weboldal elemzés - Danone.hu 2012

Ezen a héten láttam a hírt, hogy megújult a Danone weboldala és gondoltam hátha valami frappánsat találtak ki. De sajnos nem így történt, valószínűleg túl sokat vártam. Szép megoldás lett volna egy színes, interaktív weboldal amitől a Danone márka beég a fejembe és ha boltban járok jó valószínűséggel tőlük vásárolok majd.

Azt gondolom, hogy egy Danone jellegű FMCG cégnek, nem B2B vagy akár banki szektort idéző weboldal struktúrában kellene gondolkodnia, hanem olyan felépítésben, ami alkalmas az érdeklődés felkeltésére, a márka építésére és olyan lényegi információkat tesz közzé a termékekről, amiket valóban elolvasnának az emberek.

Az álom Danone weboldal véleményem szerint: Könnyed, légies, színes, játékos, HTML5 + CSS3-as trükkökben gazdag melynek célja, hogy kicsorduljon a nyál a számon és azonnal elinduljak a boltba egy joghurtért vagy egy finom Milkás túrórudiért. Ezzel szemben nézzük is mi lett a megújulás eredménye.

 

danone.hu screen capture 2012-6-21-16-25-29.png

Kaptunk egy corporate / B2B weboldalt, ahol kapásból a felső menüben váratlan megoldásokba ütközhetünk:

- a 'Danone logó' kilóg a függőlegesen az oldal síkjából: lehet azt hitték ez játékos megoldás, hát nem az inkább olyan mintha el lenne rontva,

- a 'Kereső' felbontástól függően csúszkál, és szintén kilóg a weboldal széléből (1366*768-as felbontás mellett készült a screenshot),

- a felső menüben pedig majdnem sikerült klasszikusnak mondható 'Tab' füleket létrehozni, csak valamilyen baki folytán a fülek fejjel-lefelé sikerültek,

- egy majdnem érdekes kiemelt slider-t sikerült összehozni, ami szintén semmilyen érzelmet nem kelt bennem, tehát ha abs,zolút semleges akart lenni, akkor az sikerült,

- plusz 3 hasábos elrendezésben olvashatnánk különböző cikknek tűnő tartalmakat, amit valljunk be az Index-en szívesen olvasgatunk, de a Danone oldalon nem feltétlen ezért látogat el az ember.

Az aloldalakról nem is érdemes túl sokat beszélni, hiszen ez után a főoldal után a cég alkalmazottjain, PR szakembereken és Karrier lehetőség után érdeklődön keresztül nem sok kedves odatévedt látogató fog tovább jutni. Ha pedig mégis tovább jutna, a főoldallal szinte azonos megjelenítést fog tapasztalni:

- ugyanúgy marad a kiemelt slider az összes aloldalon (ami igazából csak a helyet foglalja),

- ezen kívül pedig klasszikus 2:1 arányú 2 hasábos elrendezésre vált, ahol bal oldalt szép hosszú tartalmakat olvashatunk a cég életéről, termékekről, stb.

Összességében azt mondhatom a Danone megújult weboldaláról, hogy a designbeli hibáktól eltekintve egy korrekt corporate / B2B weboldal. A hiba viszont ott van véleményem szerint, hogy a Danone.hu-nak a vásárlókhoz kéne szólnia. Az elsődleges célja a márkaépítés kellene legyen kiegészítve azzal, hogy aki ellátogat a weboldalra egyből valamilyen Danone terméket akarjon vásárolni.

Magyarországon erre a legjobb példa a Pottyos.hu, ahol a főoldal káoszától eltekintve a weboldal abszolút képes vágyat kelteni és építeni az amúgy is nagyon erős Pöttyös márkát. Nem is merem sokáig böngészgetni, mert 4-5 aloldal után biztos el kell indulnom venni egy óriás túrórudit, arról nem is beszélve, ha csatlakoztam a Facebook oldaluk rajongóihoz, így néhány naponta eljut hozzám ebben a formában is a Pöttyös márka. Nagyjából ez a kulcsa annak, hogy benne legyenek a vásárlók fejében, akkor is amikor a boltban a hűtők előtt állva szeretnének valamilyen édességet vásárolni, és mit fognak venni? Hát azt a terméket, ami a legjobban benne ragadt a fejükben!

--------------UPDATE---------------

Az én kis bejegyzésem eljutott a Danone-hoz és nagyon kedvesen reagáltak az észrevételeimre. Íme a reakciójuk:

Kedves RolFic!

Először is igazán nagyra értékeljük, hogy érdemben és részletesen elemezve foglalkozott a megújult Danone.hu weboldalunkkal, köszönjük értékes meglátásait.

A koncepció az új website-tal kapcsolatban arra épült, hogy a sok színes és interaktív honlap mellett - mint az Actimel.hu, Activia.hu, Danonegorog.hu - egy olyan honlapot alakítsunk ki, amely a fogyasztókhoz egy másik perspektívából szól: lehetőséget teremt arra, hogy a fogyasztók megismerjék vállalatunkat, törekvéseinket, értékeinket, munkánkat, valamint azokat az embereket és osztályokat, akik a Danone Kft. mögött állnak.

Ahogy Ön is fogalmazott, az új Danone.hu tervezetten egy corporate - azaz a vállalati értékeket, embereket, munkánkat ismertető - weboldal. A design-nal kapcsolatos „váratlan megoldások” java tervezett volt, viszont a Danone logó „kilógását” és a többi javaslatát köszönjük és a változtatást megfontoljuk.

A jövőben is tervezünk újításokat és több olyan alkalmazást, amely a website-unkra csalogatja a Danone termék fogyasztókat.

Reméljük, hogy Ön is visszatér weboldalunkra és egy kis böngészés után megkíván majd egy joghurtot. Üdvözlettel:

K. Beáta
Danone Kft.

Szólj hozzá!

Címkék: weboldal elemzés ux webdesign

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinetrendek.blog.hu/api/trackback/id/tr954603044

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.