2012.07.03.
15:30

Írta: RolFic

Marketing Week - 2012 London, UK - Online helyzetjelentés

Múlt hét folyamán volt szerencsém ellátogatni a Marketing Week Live rendezvényére Londonba. Engem első sorban az foglalkoztatott, hogy vajon angol barátaink tudnak-e hatalmas újításokat produkálni online marketing területen, de kiderült számomra, hogy nincs új a nap alatt.

A konferencia alapvetően elég kis helyre volt bezsúfolva, ezért néhány óránál tovább nem lehetett kibírni odabent. Első nap ez kb annyit jelentett, hogy max 4 órát töltöttünk ott. Megnéztünk egy Social Media témájú előadást, ami újat igazán nem mondott, és természetesen önmarketing volt a célja = hogy az adott cég eladja a szolgáltatásait.

Próbáltunk a kiállítók és a relatív nagy embertömegben megtalálni a helyünket, de nem igazán sikeredett. Az viszont jól látható volt már az alapvető felosztásból, hogy a szokásos témákkal és szimpla online marketing ügynökségekkel fogunk találkozni... Így is történt! 

Online Marketing Presentation Arena Programme:

- Search, Affiliate and Display Presentation Arena Mobile,

- Social Media and App Presentation Arena

- Email Marketing Presentation Arena

- Content Managment & Marketing Presentation Arena Payment, Fulfilment and Fraud Prevention Presentation Arena

Data Marketing Presentation Arena Programme:

- Data Analytics, CRM & Multi-channel Marketing Presentation Arena

Insight Presentation Arena Programme:

- Insight Presentation Arena

A második nap már sokkal alkalmasabb volt a tényleges kíváncsiskodásra, ekkorra ugyanis jóval kevesebb ember volt, és nyugisabban, komótosabban lehetett a kiállítók között szemezgetni. Így találtunk rá az egyik kifejezetten érdekes online cégre.

 

Scanlife - a QR kód mesterek


A megoldásról csak annyit mondanék, hogy egyszerű és mégis nagyszerű... és valahol ez is a siker titka számukra. A rendszer lényege, hogy egyedi QR kódokat tudsz generálni, a QR-kódhoz pedig adnak egy komplett CMS/adatbáziskezelő/statisztikai rendszert, melynek segítségével könnyedén cserélhető a QR kódhoz tartozó tartalom.

Így az pl néhány mozdulattal megoldható, hogy a print anyagokon mindig ugyanazt a QR kódot használják a cégek, az online felületen a mögöttes tartalom viszont nagyon könnyedén cserélhető és menedzselhető. Elmondásuk szerint már kifejezetten nagy cégek - név szerint a Coca Cola - is használatba vette a szolgáltatásukat.

Ahogy manapság azt illik sávos árazással dolgoznak, de van szerencsére egy ingyenes verzió, amit ki tudtok próbálni akár ti is, én ki fogom!

Rajtuk kívül igazán csak offline területen voltak érdekes újítások, az online világ csak ennyi újdonságot tartogatott számomra. Ami a napnál is jobban látszik, hogy rettentően megy Angliában a SEO és PPC egyaránt, az egyik a másik javára dolgozik, hiszen a meglehetősen magas PPC árak mellett, igenis érdemes még több energiát fordítani az organikus találatokra - így a SEO-ra. Azért nem kell egyik terület képviselőinek sem haragudni a másikra, mert egymás árait tornázzák felfelé, és egyelőre mindkét terület kifoszthatatlan aranybánya!

Ezen felül volt kb 5-10 NRC jellegű cég, akik semmi mással nem foglalkoznak, csak online kutatásokkal. Ez számomra egy kaptafa, nincs semmi valós újítás, évek óta változatlan a helyzet. Valamint social media ide vagy oda, az e-mail marketing még mindig tartja magát, és sokkal több cég volt aki erre specializálódott mint FB kommunikációra.

A lényeg kedves Kollégák, hogy online marketing területén nem vagyunk semmivel sem lemaradva! Ezt a jó hírt kellett meghoznom nektek :)

Csupán annyi a dolgotok, hogy nap mint nap min. 1 órát rászánjatok a szakmai fejlődésetekre és arra, hogy mindig képben legyetek az újítások tekintetében!

Szólj hozzá!

Címkék: uk online marketing trend

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinetrendek.blog.hu/api/trackback/id/tr704626040

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.