2012.07.16.
12:36

Írta: RolFic

Pinterelsz?

Az elmúlt héten egyik designer kollégámnak mutogattam a Pinterestet, hogy szerintem 'Designereknek kötelező'... és azóta én is kezdek ráérezni az ízére. Mi a Pinterest varázs? Nem tudom, de az biztos, ha regelsz és elkezded használni, kezdetben nehéz lesz abbahagyni.

Úgy gondolom, hogy nagyon jó kis oldal a Pinterest, és meglehetősen könnyen rá lehet kattanni, mert áldozatul esel a hatalmas információ áradatnak, ami az oldalon található. Az endless scrollnak köszönhetően pedig egyszerűen képtelen vagy legörgetni az oldal aljáig -> amitől hirtelen 1-2 órát el tudsz tölteni az oldalon.

A kezdeti lelkesedés azonban rettentő hamar lecseng, mert nem újul meg olyan gyorsan a tartalom az oldalon, mint mondjuk a Facebook esetén, ahova ugye mindenféle tartalmat fel tudsz tenni (szinte erőfeszítés nélkül a like és share gomboknak köszönhetően).

Jó lenne egy olyan weboldal, ahol lehetne látni a Pinterest felhasználói statisztikáit, de ilyen sajnos nincs, így nem tudok hozzájutni teljesen uptodate adatokhoz, de íme amit találtam.

A tavaly év végi és idén év eleji Pinterest láz teljes mértékben lecsengeni látszik, és már májusban megtorpant a felhasználók számának növekedése, illetve ha lehet hinni a görbének, akkor inkább csökken, mint nő. Mi lehet ennek a hátterében? Miért csengett le a láz 6 hónap után? A lenti értekezés talán választ adhat ezekre a kérdésekre...

Nem méjnsztrím, de miért?

Az oldal kifejezetten képes tartalmak összegyűjtésére és népszerűsítésére jött létre. A web, viszont nem csak képekből áll, annál inkább szöveges tartalmakból. Így nem minden téma kerül(het) ki Pinterestre, csak olyan amihez tartozik egy igényes kép is. - Ha nincs igényes, érdekfeszítő kép -> nem lesz repin és like sem = no interakció.

Legnépszerűbb témakörök:

- Otthon: 40%

- Kézművesség, DIY: 34%

- Termékek: 26%

- Vakáció: 25%

- Humor: 25%

- Utazás: 22%

- Inspiráció/Tanulás: 20%

- Gyerek: 14%

Nem könnyű pinterelni!

Ha Pinterelni akarsz, kénytelen vagy felrakni a Pin it! gombot a böngésződ eszköztárába, és belépni a Pinterest accountodba az adott böngészővel. Ez már nem olyan egyszerű és kézenfekvő, mint a Like / Share gombok nyomkodása. Így gátat szab az oldal terjedésének. 

Mi a helyzet Magyarországon?

Vajmi kevés olyan céggel találkozom, akik használnák a Pinterestet. Nincsenek pontos statisztikai adataim, de úgy gondolom, hogy maximum annyi felhasználója lehet, mint a Twitternek, amivel nem tud jelentős piaci rést szerezni, és üzleti szempontból valószínűleg nem érdemes vele foglalkozni (illetve nagyon keveseknek).

Mire használható leginkább a Pinterest?

Kép alapú információ gyűjtésére, fogyasztására és megosztására - Infografikák, Dizájn tárgyak, Divat cikkek, Utazási helyszínek, stb. Így jól használható saját és akár kollégáid tudástárának a bővítésére, frissítésére, és egy új látószög kialakítására.

Én mindenesetre azt gondolom, hogy egy próbát megér... a többit meg majd meglátod! Mert simán lehet, hogy hatalmas Pinterest rajongó leszel, ha pedig mégsem ott a lehetőség törölni magadat az oldalról, a regisztráció pedig pofon egyszerű!

Mit tegyen a Pinterest, hogy tovább tudjon bővülni?

- Legyen elérhető a felület számos nyelven - közösségi fordítás

- Tegyék egyszerűbbé a Pin It! használatát - böngésző bővítmények

- Népszerűsítsék az oldalt cégek számára - hogy egyre több helyen legyen Pin It! gomb

- Ne essenek kétségbe, ha nem tudják megközelíteni a FB számait, inkább koncentráljanak a nagyobb ROI-ra!

Szólj hozzá!

Címkék: online marketing trend pinterest

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinetrendek.blog.hu/api/trackback/id/tr454659606

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.