2012.11.23.
14:46

Írta: RolFic

Facebook rajongók számának növelése - Miért és hogyan?


Mit tud egy átlagos KKV a Facebook kommunikációról és a jelenlétről? Jellemzően nem sokat, de egy valamit mindenki szeretne: "Legyen jó sok rajongónk a Facebook-on"! Értem én, hogy mindenki sok rajongót szeretne, de valóban ez kellene, hogy legyen minden esetben a cél? Nem lehet, hogy sokkal fontosabb lenne, hogy olyan rajongónk legyen aki már a vásárlónk vagy esetleg akiből új vásárlót tudunk kovácsolni?

Gyanítom sokan készülnek arra, hogy Karácsony alkalmából valami pofás nyereményjátékkal megugrasszák a Facebook rajongóik számát, de meglehetősen kevesen vannak azok akik szabályos és ténylegesen célravezető nyereményjátékon törik a fejüket, ezért fontosnak tartom, hogy foglalkozzak a témával (még ha bizonyára más is megtette már)...

Mitől lesz valójában sikeres egy Facebook nyereményjáték?

Attól, hogy 5.000 - 10.000 fővel megnöveli a rajongók számát? Igen, lehet ez is egy siker faktor, de azért ennél érdemes lenne mélyebbre tekinteni és elgondolkodni azon, hogy kiket is szeretnénk elérni pontosan, és őket milyen nyereménnyel tudjuk aktivizálni?

Esettanulmány - Drink.hu

Egy példán keresztül sokkal egyszerűbb bemutatni, hogy mire is gondolok, ezért nézzük meg "részleteiben" - a drink.hu nyereményjátékát, ami szerintem jól szemlélteti miről is van valójában szó. A drink.hu azt hirdeti, hogy az újonnan regisztrált látogatóik között havonta 1 iPhone 5-öt sorsolnak ki.

Igazán tetszetős nyeremény egy iPhone 5, de nem biztos, hogy ez a legköltséghatékonyabb módja annak, hogy elérjék a kívánt vásárlói tábort, az viszont vitathatatlan, hogy rajongószám növelésre kiváló eszköz lehet, mert ki ne szeretne manapság egy iPhone 5-öt? (azért még az Android fanok is elgondolkodnának rajta szerintem)

Költségek

- A nyereményjáték beindításához és úgy általában véve a hírveréshez mára már elengedhetetlen, hogy hirdessünk a Facebook-on, ennek pedig ára van (ami sok mindentől függ, de most ebbe nem szeretnék belemenni).

- A drink.hu nem tudom milyen napi költségkerettel dolgozik, de feltevésem szerint ez valószínűleg nem kevesebb mint 20$ (azaz kb. 4.300 Ft), ami egy hónapra vetítve akár 130.000 Ft-ot is jelenthet.

- Ezen felül persze a nyeremény is pénzbe kerül, ami ebben a konkrét esetben kb. 250.000 Ft-ot jelent havi szinten (forrás: arukereso.hu)

- Összegezve: a havi költség meghaladja a 350.000 Ft-ot (hangsúlyoznám, hogy ez mind csak becslés)

Ez egy igen magas összeg, ami semmiféle megtérülést nem garantál és egyelőre nem is mérhető (a Facebook már dolgozik ezen). Számoljuk ki, hogy milyen esetben érné meg ez a havi befektetés a drink.hu részére, ha 40%-os haszonkulcsot tudnak produkálni és 5.000 Ft egy átlagos vásárlói kosár értéke. Ekkor 175 vásárlás szükséges a nullszaldó eléréséhez (ami ugye nem célja egyetlen kereskedőnek sem).

Ha 1-2%-os konverziós aránnyal számolunk, a 175 vásárláshoz kb. 8750-17500 új látogatót kellene hoznia a nyereményjátéknak havi szinten. Ez nem egy feltétlenül magas szám, de alacsonynak semmiképp sem nevezném!

A drink.hu egy szimpatikus és jól kivitelezett a weboldal, ezért kívánom nekik, hogy térüljön meg a nyereményjátékuk, de nem lenne elég ugyanerre a célra néhány kisebb nyeremény? Google AdWords hirdetés? vagy mondjuk főiskolás bulikon való promóció? Lehet, hogy nem tudjuk megtudni, de érdemes rajta elgondolkodni

A kevesebb néha több... Ne rajongókat, inkább vásárlókat szerezzünk!

A havi 10.000 új rajongónál sokkal fontosabb a minőségi, valóban a termékünk/szolgáltatásunk iránt érdeklődő, szabad vásárló erővel rendelkező réteg megnyerése, mert jó eséllyel ők lesznek a visszatérő vevőink!

Ha nyereményjátékot vagy akármilyen marketing kampányt tervezünk gondoljuk át, hogy kihez kívánunk szólni és adott esetben mi az a nyeremény, ami a legalkalmasabb az ő elérésükre!

- Például a drink.hu esetén ez lehetett volna bármilyen alkoholos ital, sörcsap, ingyen pia egy házibuliba

- Mondjuk a tavalyi Indián Neves Extreme Silver esetén ez lehetett volna valamilyen ékszer (bár az ő játékok volt az eddig legsikeresebb Facebook játék)

- Egy CASCO lázban égő biztosító esetén lehetne ez mondjuk egy szuper auto hifi, vagy egyedi fényezés

- Egy fényképezőgép forgalmazónál lehetne ez egy profi gép, vagy objektív, vagy egy személyre szabott fotókiállítás

A lényeg az, hogy olyan nyereményt válasszunk, amivel a kívánt célcsoportot fogjuk tudni elérni! Nem baj, ha nincsenek 100.000-en vagy akár csak 10.000-en. Nem tőlünk fog vásárolni mindenki, így nem is kell nekünk mindenkit elérni!

Minőségre törekedjen mindenki, ne a mennyiségre, és tessék elfelejteni a 30.000 Ft-ért 2.000 rajongós ajánlatokat, mert ezek a vásárolt "rajongók" értéktelenek! Minőségi rajongó tábor kiépítésén tessék gondolkozni, aki pedig nem ért hozzá, kérjen szakértői segítséget, hogy ne az ablakon kidobott pénz legyen az egész!

1 komment

Címkék: esettanulmány facebook marketing facebook hirdetés facebook nyereményjáték

A bejegyzés trackback címe:

https://onlinetrendek.blog.hu/api/trackback/id/tr124921511

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Gusshun 2013.09.21. 21:47:44

Sziasztok,
olvastam az írásotokat. Engem az érdekelne, hogy ki az aki konkrétan tudna segíteni kiépíteni egy "minőségi" tábort facebookon egy céges oldal számára.
süti beállítások módosítása