Utolsó kommentek:

Gusshun 2013.09.21. 21:47:44

Sziasztok,
olvastam az írásotokat. Engem az érdekelne, hogy ki az aki konkrétan tudna segíteni kiépíteni egy "minőségi" tábort facebookon egy céges oldal számára.

Bejegyzés: Facebook rajongók számának növelése - Miért és hogyan?

Pandalap 2013.09.02. 09:31:54

Fontos a google optimalizálás. De nem csak a content SEO, hanem a releváns -egyéb- tartalmakkal történő optimalizálás is. Ehhez pl. akár egy webshop esetében nem ártanak a profi fotók. Én még mindig értetlenül állok azelőtt, hogy az ilyesmikről nem esik szó. Pedig itthon is van olyan cég, aki ebben profi, pl. a www.brandbank.com/hu/

Bejegyzés: Hamarosan Universal Analytics lesz a Google Analyticsből - Mit jelent ez?

Bánki Tamás | DrLinkedin.hu · http://DrLinkedin.hu 2012.08.01. 09:44:34

Nagyon várom már ezt a felületet. Minden bejelentkezésnél azt várom, hogy ilyen lesz...

Azt tudjátok, hogy mikor áll át az egész LinkedIn erre az új designra?

Bejegyzés: LinkedIn ráncfelvarrás - redesign?

RolFic · http://onlinetrendek.blog.hu 2012.07.11. 11:27:23

@persicsbalint: Köszönöm a kimerítő értekezésed! :) Jó látni programozói szemszögből ugyanazt, amit én csak marketing oldalról tudok értelmezni.

Bejegyzés: Responsive webdesign vs Mobil alkalmazás vs Mobil weboldal

persicsbalint 2012.07.11. 11:15:16

Ha a mobil alkalmazásnál kontra, hogy egyszer le kell tölteni, akkor a weboldalnál miért nem kontra érv, hogy MINDEN használatnál le kell tölteni? Persze cachelhető sok adat, de a böngésző cache helyét (és emiatt méretét) nem tudod befolyásolni, míg pl. Androidon tudsz SD-kártyára alkalmazást vagy alkalmazás-adatfilet telepíteni.

A mobil weboldalt is legalább két platformra le kell fejlesztened, IE (Trident engine) és WebKit. Ez is ugyanúgy kontra érv, mint az, hogy a mobil alkalmazást 3 népszerű platformra (Android, iOS, Windows Phone) le kell fejlesztened.

A mobil weboldal akkor igényel külön tartalomfeltöltést és CMS-sel kezelhető, ha az alkalmazás célja tartalomfogyasztás, vagy felhasználó által előállított tartalom befogadása.
Ekkor a natív alkalmazás számára használt tartalmat is külön fel kell tölteni, ugyanúgy kezelhető a CMS-ben.

Amennyiben a mobil weboldal az olyan webalkalmazás, amely kizárólag a felhasználó számára szól és nem tartalomfogyasztást végez (azaz pl. egy olyan ToDo app, ami HTML5 Local Storage segítségével tárol adatokat), ott nem igaz az, hogy CMS-sel kezelhető a tartalma. Maga a weboldal HTML forrása és az egyéb assetek természetesen kezelhetők (verziózhatók, auditálhatók), de ez ugyanúgy igaz az APK és egyéb fileokra is, hiszen egy általános CMS-nek mindegy, hogy milyen tartalom az, amit kezel.

A RWD pedig nem újabb alkalmazástípus, hanem a mobil weboldalak elkészítésének egy módja, így a Pro és kontra érvek, amik a weboldalnál szerepelnek, ugyanúgy érvényesek rá.

A tabletes weben olvasásnak az az előnye az egyes alkalmazásokkal szemben, hogy maguk az alkalmazások a tartalomfogyasztáson kívül sok plusz szolgáltatást nem adnak, ezen kívül a weboldalak párhuzamos böngészése egyszerűbb, mint az alkalmazások közötti váltás (és gyorsabb is).

A kicsi feltörekvő startupokat pedig szépen megvásárolják a nagy cégek. Az innovációs lassúságukat a tőkereejükkel ellensúlyozzák, ezt nap mint nap tapasztalhatju.

A cloud pedig nem webes technológia, egy compute cloudnak semmi köze a webhez, a content delivery networkök megint más témakör, a mostani cloud-hype előtt is léteztek compute cloudok (pl. Seti@Home) és CDN-ek is (pl. Akamai Technologies).

Cloud technológiánál a PaaS, SaaS, IaaS dolgokat meg kell különböztetni, ez három külön fogalom, mégis a legtöbben csak a cloud szót használják.
Például egy compute cloud IaaS, egy webalkalmazás SDK (pl. App Engine) az PaaS, míg mondjuk egy cloud tárhely a hozzá adott klienssel (pl. Google Drive) az SaaS. Mindhárom dolog cloud, egyiknek sincs közvetlen köze a webhez (én pl rendszeres Dropbbox felhasználó vagyok, mégsem weben használom, de cloud technológia).

Bejegyzés: Responsive webdesign vs Mobil alkalmazás vs Mobil weboldal
süti beállítások módosítása