Tegnap jött a hír Marck Zuckerbergtől, hogy immáron 1 Milliárd aktív felhasználója van a Facebooknak, ezen túl viszont számos kevésbé örvendetes hírrel is kecsegtették a napokban a céges weboldalak üzemeltetőit.
Egyre kevesebb ember látja a Facebook oldalak bejegyzéseit
A hírfolyam 20%-a hirdetés lesz és csak 80% organikus. Mit is jelent ez? Az hogy még több pénzt kell majd hirdetésre költeni, ha láthatóak akarunk maradni és emellett még jobban meg kell tanulnunk kommunikálni a rajongókkal.
Igazából sejthető volt, hogy valamilyen formában növelni fogja a Facebook a hirdetések arányát, hiszen valamiből szeretnének több nyereséget termelni a cég és a részvényesek számára.
Összességben, ha jobban belegondolunk ez elfogadható, hiszen a Google kereső oldalon is min. 20%-ban találkozhatunk hirdetéssel (sőőőt), amiért már senki nem panaszkodik. Megszoktuk. A kérdési igazán csak az: hogyan fogják célozni/hogyan lehet majd célozni a hirdetéseket? Mert a cél az kellene, hogy legyen, hogy mindenki számára releváns hirdetésekkel találkozhasson.
Én ezzel kapcsolatban vagyok egyelőre szkeptikus, mert egyelőre én magam is olyan hirdetéseket látok nap mint nap, amik egyáltalán nem érdekelnek és ezért nem is kattintok rájuk. A hosszú távon fenntartható siker kulcsa ezért a célzás és a célozhatóság. Részletesebben a facebooktippek.hu-n olvashattok a témában.
Sőt mi több, már magánszemélyként is hirdethetjük a bejegyzéseinket!
Már magánszemélyként is promótálhatod egy-egy bejegyzésedet. Eddig magán emberektől, ennyire direkt módon csak az apróhirdetésekkel és egyéb fizetett tartalmakkal foglalkozó oldalak szedtek be pénzt. Pontosan ezért, ez sokak számára már inkább sértő mint áldásos funkció, pedig elképzelhetők olyan felhasználási módok, amikor hasznát vehetjük (pl. kiadó lakás, eladó ingatlan, stb), ellenben még több olyan eset, amikor inkább visszaélésekre adhat lehetőséget (pl. sértő kép, bejegyzés, oda nem illő tartalom).
A következő logikus lépés a "Premium Membership" bevezetés lenne...
...miszerint egy bizonyos havidíjért cserébe megszabadulhatnánk a hirdetésektől. Sokszor felröppent már a hír, hogy fizetős lesz a Facebook, de persze egyszer sem volt alapja. A freebie - premium üzleti modell viszont egyáltalán nem új keletű, és egyre inkább elképzelhető valóságnak tűnik, és biztos vagyok benne, hogy rettentő sok felhasználó hajlandó lenne egy minimális díjat fizetni havi szinten azért, hogy hirdetés mentesen használhassa a "kedvenc" vagy inkább jól megszokott közösségi oldalát.
Ti milyen havidíjat lennétek hajlandóak fizetni azért, hogy ne találkozzatok hirdetésekkel a Facebook-on?