A HWSW mai cikke szerint lehet, hogy kidobott pénz a Facebook reklám. Vigyázzunk ezzel a címmel, mert kapásból félrevezető a 'reklám' kifejezés.
A 'Facebook reklám' kategóriába bele tartozik már maga a Facebook oldal létrehozása, a napi kommunikáció, és bármilyen nyereményjáték. Ezek a legtöbb esetben pénzbe (de legalább is időbe) kerülnek a vállalatoknak, viszont ezekből a Facebook-nak semmi haszna nincs.
A kérdés valójában az, hogy kinek éri meg a Facebook-on hirdetni és jól menedzselt Facebook oldalt létrehozni, amivel folyamatosan építeni tudja a márkáját? - Mert a legtöbb cég ebbe nem gondol bele és úgy valóban kidobott pénz lesz a Facebook jelenlétre költött minden egyes forint.
Mire is való a Facebook hirdetés?
- arra, hogy egy cég bizonyos akcióját vagy akár csak a céges Facebook oldalát népszerűsítse a közösségi oldal felhasználói között
- a Facebook célzása segítségével, pedig viszonylag jól be tudja lőni, hogy milyen célcsoportnál jelenjen meg a hirdetése
Hol hibázik a legtöbb cég?
A hiba ott van, hogy sokan csak annyit tudnak a Facebook-ról, hogy "kell nekünk egy Facebook oldal mert úgy hallottam, hogy azzal nagyon jól lehet eladni, meg hogy az úgy nagyon jó lesz a cégnek".
Megoldás:
Először meg kell határozni a pontos üzleti célt és a célcsoportot, utána érdemes elgondolkodni azon, hogy hol érdemes hirdetni! - erre persze az online marketing szakértőnek rá kell világítania, mert ha nem teszi már az első pillanattól fogva félrevezeti az ügyfelet és csak a rövid távú haszon hajtja, amit hirtelen le lehet húzni a balekről.
...és igen, nem minden esetben a Facebook hirdetés és Facebook oldal létrehozása lesz a legkifizetődőbb befektetés. Viszont ha egy adott cég a megfelelő online marketing tanácsadó mellett teszi le a voksát, aki nem feltétlen azt adja el az ügyfélnek, amit ő akar, hanem amire valójában szüksége van a kitűzött üzleti célja érdekében, egyetlen forint sem lesz, az ablakon kidobott pénz!