Tegnap a Google Magyarország által szervezett YouTube szemináriumon vettem részt, ahol hivatalos forrásból értesülhettem a YouTube-al kapcsolatos újításokról. Számos érdekesség hangzott el, de maga az alap gondolkodás és misszió a legelgondolkodtatóbb, miszerint a smart TV-k elterjedésével a YouTube a TV társaságok legnagyobb versenytársává válik néhány éven belül.
Nem tudni pontosan, mennyi az a néhány év, de azt látjuk és halljuk, hogy egyre terjednek a smart TV-k. De milyen ütemben? Magyarországi előrejelzés hiányában vessetek egy pillantást a lenti statisztikára, ami 2012 év eleji állapotokat tükrözi (forrás: Guardian).
A fejlett piacokon már jövő év elejére 20%-os penetrációt jósolnak az okos TV-knek, ahonnan még időbe fog telni a piacvezető szerep elnyerése, de 2015-re ezekben az országokban valószínűleg már 50% fölött lesz a smart TV-k részesedése.
Hogy lesz a YouTube-ból TV csatorna?
- Ha tudunk majd netezni a TV-nken, akkor valószínűleg ezt használni is fogjuk, még ha nem is olyan intenzitással mint más eszközökön.
- Ha unalmas a szokásos TV műsor vagy a 10 perces reklámblokk, akkor majd 'átkapcsolunk' a YouTube-ra és elütjük az időnket mókás videókkal, vagy az éppen aktuális webes mém-ekkel,
- És már létre is jött a YouTube "TV csatorna" ahol te választhatod meg, hogy mikor, mit is akarsz nézni, és egyelőre a hagyományos TV csatornákhoz képest kevés reklámot kell csak elviselned.
Hova vezet mindez?
- Egyre több reklámmal fogunk találkozni az egykoron imádott, reklám mentes YouTube-on, mert hát valamiből majd nyereségesen kell üzemeltetni a rendszert (ugyanis semmi nincs ingyen, és persze haszon is kell).
- A TV hirdetési árak és büdzsék még jobban le fognak csökkenni - még régebbi filmekkel és alacsony költségvetésű műsorokkal igyekeznek majd megtartani a TV csatornák az egykor fényes népszerűségüket.
- És amiért azt gondolom, hogy a Google stratégiája a legelőremutatóbb az összes mai cég közül >>> mindebből Google barátunk fog a legjobban meggazdagodni.
Mit tegyünk most?
- Kereskedői oldalról élvezzük ki, hogy most még olcsón hirdethetünk a YouTube-on (hivatalos források szerint, átlag: 5 Ft egy AV és minden 5. AV konvertál, így egy konverzió 25 Ft).
- Felhasználói oldalról pedig élvezzük ki, hogy egyelőre kevés reklámot kell elviselnünk, mert ennél csak több és valószínűleg bosszantóbb reklám lesz.